Garantie

Is een product binnen de garantieperiode stuk gegaan? Dat is zeer vervelend, maar uiteraard lossen wij dit voor jou op. Daarbij geldt:

  • Wij repareren of vervangen het defecte product zo snel mogelijk.
  • Als een product geleverd wordt met een defect, vergoeden wij de kosten voor de retourzending voor 100%.
  • We houden ons altijd aan de wettelijke garantiebepalingen consumentenwijzer.

Garantieperiode

Al onze producten hebben een wettelijke garantieperiode. De duur van deze garantieperiode is afhankelijk van het soort producten. Heb je een product bij DutchDo besteld en gaat dit binnen de garantieperiode stuk? Dan repareren of vervangen wij het product zo snel mogelijk. Om te voorkomen dat het product stuk gaat, raden we aan altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking door te nemen voor gebruik. Je hebt geen recht op garantie wanneer:

  • De schade aan het product ontstaan is door opzet of nalatigheid.
  • Er sprake is van verkeerd gebruik door bijvoorbeeld het niet volgen van de handleiding.
  • De schade past bij het verwachtingspatroon bij normaal gebruik, bijvoorbeeld slijtage.
  • Er sporen zijn van val-, stoot- of waterschade.
  • De schade is ontstaan doordat je zelf hebt geprobeerd het apparaat te repareren.
  • Meer weten over de garantieperiode van een product dat je bij ons besteld hebt? Kijk voor de wettelijke garantiebepalingen op de consumentenwijzer of neem direct contact op met onze klantenservice.

Garantieprocedure

Het is zeer vervelend wanneer een product stuk gaat of niet meer goed functioneert. Wij lossen dit graag voor jou op. Vraag een retourformulier aan, stuur het defecte product naar ons toe en je krijgt zo snel mogelijk het gerepareerde product of een nieuw product thuisgestuurd. Is het product direct bij ontvangst al stuk? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij vergoeden de kosten voor de retourzending in dat geval voor 100%.

Gaat het product binnen de garantieperiode stuk en wil je het naar ons terugsturen voor reparatie of vervanging? Volg dan het onderstaande stappenplan:

Stap 1: Vraag bij onze klantenservice een retourformulier aan via het contactformulier rechtsboven op de website.
Stap 2: Geef bij `onderwerp` aan dat je een retourformulier aan wilt vragen.
Stap 3: Je ontvangt tijdens kantooruren dezelfde dag via een e-mail een link naar het retourformulier.
Stap 4: Geef in het retourformulier aan dat je het product terugstuurt omdat het defect is.
Stap 5: Pak het product dat je terugstuurt goed in zodat het goed beschermt is, bijvoorbeeld in een stevige doos.
Stap 6: Print vervolgens het ingevulde retourformulier en stop het in de doos bij het defecte product. Heb je geen printer? Schrijf de informatie uit het retourformulier dan even over op papier. Vergeet niet duidelijk het retournummer te vermelden.
Stap 7: Stuur het defecte product zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het retourformulier, naar het onderstaande adres:

DutchDo
Postbus 2311
6201 DA Maastricht

Wanneer je een product retour wilt sturen, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden (punten 6, 7 en 8) van toepassing. Je draagt dan zelf het risico voor de retourzending. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kun je een eventuele vermissing claimen bij de vervoerder van het pakket. Heb je vragen over de status van je retourzending? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  Op de hoogte blijven van alle aanbiedingen?
Overige links