Retourneren

Toch niet het juiste product besteld? Of ben je niet tevreden over het product? Dan is het natuurlijk mogelijk om het product zonder problemen te retourneren. Daarbij geldt:

  • Een aanvraag voor een retourformulier wordt tijdens kantooruren op dezelfde dag al beantwoord.
  • Dan kun je het product zonder opgaaf van reden retourneren.
  • Is het product stuk of heb je het verkeerde product ontvangen? Dan vergoeden wij de kosten voor de retourzending voor 100%.
  • Wil je een ander product? Dan ontvang je het tegoed in jouw account zodat je zelf een ander product kunt bestellen.
  • Als je liever geen ander product wilt, dan betalen wij jou terug binnen vijf werkdagen.

Wanneer kan ik een product retourneren?

Tellende vanaf de dag dat je een product ontvangt, heb je een bedenktermijn van 30 dagen. Wil je het product retourneren? Lees dan onze voorwaarden. Je hebt 30 dagen de tijd om te beslissen of het product voldoet aan jouw eisen. Als je het product terug wilt sturen moet je binnen 30 dagen na ontvangst van het product een retourformulier aanvragen. Vervolgens heb je 14 dagen om het product terug te sturen. Weet je niet zeker of je het product wilt houden? Laat het dan in de originele verpakking zitten. Bekijk het product gerust zoals je dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in originele staat blijft. Als het product aangebroken, incompleet, beschadigd of gebruikt is bestaat de kans dat wij het product niet retour nemen. Je dient het product indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking te retourneren. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op zodat de verpakking in de originele staat blijft.

Verpak het pakket dat je retour gaat zenden in een stevige doos om beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het risico van de retourzending. Wil je geen risico lopen dat het product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar het verzendbewijs. Zo kun je een eventuele vermissing van het product claimen bij de bezorgservice waar je gebruik van maakt.

Wat kunt u niet naar ons terugsturen?

  • Verzegelde producten waar je de verzegeling van verbroken hebt.
  • Aangebroken, incomplete, beschadigde of gebruikte producten.
  • Producten die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
  • Producten die vallen onder de uitzonderingen genoemd in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden.

Verzegelde producten

Cd's, dvd's en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarvan de inhoud gemakkelijk gekopieerd kan worden zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed, zijn meestal verzegeld. Zodra deze verzegeling verbroken wordt, verlies je het retourrecht. Het product wordt dan niet meer retour genomen. Twijfel je of je een product mag retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer 043-7820543 zodat we dit samen kunnen beoordelen.

Stappenplan retourneren

Je hebt een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening.

Wil je een product retourneren? Volg dan ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk jouw geld of een ander product terug krijgt.

Stappenplan
Stap 1: Vraag binnen 30 dagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice een retourformulier aan via het contactformulier.
Stap 2: Vermeld "retour" in je onderwerp en geef aan dat je een retourformulier wilt aanvragen.
Stap 3: Je ontvangt dan tijdens kantooruren, dezelfde dag nog via een e-mail een link naar het retourformulier.
Stap 4: Geef in het retourformulier aan waarom je het product zou willen retourneren en hoe je wilt dat wij de retourzending afhandelen.
Stap 5: Wil je een ander product voor het product dat je retour wilt zenden? Dan heb je het vervangende product het snelste in huis wanneer je in het retourformulier kiest voor de optie 'geld retour ontvangen' en daarna via onze site een nieuwe bestelling plaatst. Je kunt er ook voor kiezen om in het retourformulier aan te geven dat je jouw geld in de vorm van een tegoed op laat opnemen in jouw DutchDo account. Vervolgens bestel je het nieuwe product en verrekenen we de bestelling met het tegoed uit jouw account.
Stap 6: Pak het product dat je wilt retourneren goed in. Dit kan bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking zodat deze in orginele staat blijft.
Stap 7: Print het ingevulde retourformulier en voeg deze toe bij het product in de doos die je wilt retourneren. Heb je geen printer? Schrijf de informatie uit het retourformulier dan over op papier. Vergeet niet het retournummer duidelijk te vermelden.
Stap 8: Stuur het pakket naar het adres dat hier onder staat, bijvoorbeeld via een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.

DutchDo
Postbus 1077
6460 BB Kerkrade

Let op: Het invullen van het retourformulier is niet noodzakelijk om gebruik te maken van het herroepingsrecht. Als je het stappenplan volgt, kunnen wij jou het snelst helpen. Wij zullen het bedrag van de bestelling binnen 14 dagen crediteren. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wanneer je een product retour wilt sturen, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden (punten 6, 7 en 8) van toepassing. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kun je een eventuele vermissing claimen bij de vervoerder.

Wie betaalt de verzendkosten?

Heb je het verkeerde of een defect product ontvangen? Dan vergoeden wij de kosten voor de retourzending. In alle andere gevallen moet je zelf de verzendkosten betalen. De kosten die je maakt voor het terugsturen van een defect of verkeerd geleverd product vergoeden wij voor 100%. Ben je niet tevreden over het product of heb je per ongeluk het verkeerde product besteld? Dan zijn de kosten van verzending voor jouw rekening. Wanneer je een product bij ons besteld hebt op basis van onjuiste informatie op onze website dan is dat natuurlijk onze fout. Ook in dit geval vergoeden wij de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Als je als consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor jouw rekening.

Aanvullende retourvoorwaarden SodaStream:

CO2 ruilcilinders retourneren

Na levering van een bestelling met nieuwe CO2 ruilcilinders kun je jouw lege CO2 cilinders retourneren binnen een termijn van twee weken. Retourneer je jouw lege CO2 cilinders niet binnen deze termijn, dan wordt de toeslag van €15,- per cilinder inclusief btw en administratiekosten automatisch in rekening gebracht door onze betaalpartner Billink.

Het retourneren werkt als volgt:

Retourprocedure CO2 cilinder

Heb je geen lege CO2 cilinders? Dan kun je uiteraard ook niets retourneren. In dat geval kun je de retourtermijn afwachten. Na die termijn wordt de toeslag, €15,- per cilinder inclusief btw en administratiekosten, automatisch in rekening gebracht wordt door onze betaalpartner Billink.

Klachten

DutchDo heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. De tevredenheid van onze klanten is voor ons erg belangrijk. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het echter voorkomen dat onze werkzaamheden niet tot volle tevredenheid zijn uitgevoerd. Dit betreuren wij ten zeerste. Onze doelstelling is het zo spoedig mogelijk verhelpen van deze klacht.
Heb je een klacht, dan kun je die bij ons indienen via ons contactformulier. Je klacht zal uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij hiervoor meer tijd nodig, dan laten wij binnen 14 dagen weten wanneer je antwoord kunt verwachten.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  Op de hoogte blijven van alle aanbiedingen?
Overige links